Çanta Cüzdan Dikimi: Resimdeki Elma Nasıl Çanta Oldu? (İster Çocuklarınıza İster Kendinize Dikin)

Günaydın,

Bugün giyim kalıplarına ve dikimine kısa bir ara verip bir aksesuar çalışmasını inceleyeceğiz. Yine geçtiğimiz yıl hazırladığım bir çanta bugünkü konumuz, üstelik elmadan:)

Bu proje ile internette bir grafik resmi , bir çizimi beğendiğinizde onu hayatınıza nasıl katmak istiyorsanız ki bu tamamen size kalmış, öyle hayata geçirebileceğiniz konusunda en azından bir fikir vermek istiyorum.
dİnternetten print alarak kullanabileceğiniz çeşitli şablonlar, çizimleri, dokunup kullanabilir hale getireceğiniz tatlı birer gerçekliğe dönüştürebilirsiniz. Gördüğünüz gibi ben tercihimi elma çiziminden  yana kullandım. Çünkü aklımda elmadan bir çanta/cüzdan yapmak vardı. Ben kumaş tipi olarak keçeyi kullanmak istedim çünkü hem elimde bolca mevcuttu hem de duruşu ve yapısı itibari ile oldukça uygundu. Elbette daha sağlam bir duruş ve dayanım için elyaf da kullandım.

eÖncelikle istediğiniz görseli seçin. Eğer çantanızın kapamasını fermuar ile yapacaksanız dikiş bilginize göre kolay dikebileceğiniz şekilde bir resim olmasını isteyebilirsiniz. Düğme, çıt çıt , vb. her çeşit kapama tercihinize göre kullanılabilir. Seçtiğiniz çizimin tüm hatlarını kullanmak istediğiniz keçenin üzerine bir kopya/karbon kağıdı kullanarak çizin ve kenarlarından pay kalmasına dikkat edin.

aPeki çizim üzerindeki detayları nasıl hayata geçireceğiz? İşte böyle, elmanın ortasında yer alan kalpli bölüme farklı renkte bir keçe keserek üzerinden el dikişi ile geçtim. Ayrıca kalbin kenarlarına da ayrı bir el dikişi yaptım. Elmanın dış çevresini oluşturan hatta zincir dikişi yaptım. b

Elmanın yapraklarını yeşil keçeden keserek yine dikiş ile elmanın yapraklı bölümleri içine diktim. İçlerini ise sarı renkle gördüğünüz zincir dikişi ile tamamladım. Kısacası el dikişi ile hatları ortaya istediğim şekilde çıkarttım ve tamamen doğaçlama oldu. Çantamın ön bölümünü oluşturacak olan bu süslü elma bu şekilde tamamlanmış oldu arka bölümde ise elma şekli vererek kesmek dışında bir el dikişi kullanmadım.

cEl dikişi ile süslemeler tamamlandıktan sonra, keçeyi astar olarak seçtiğimiz kumaş ile beraber düz elyaf üzerine diktim, elyafı keçe ile astar arasında dikmeyi unutmayın ki çantanın içine bakınca gözükmesin. Ayrıca astarı daha sonra da ekleyebilirsiniz ben biraz pratik gitmek istedim. Gördüğünüz gibi makine dikişi ile dikmeden önce elle teğel dikişi yaparak hepsini birbirine ekledim .Bu şekilde bir kaç kumaş katı ile dikiş yapıyorsanız dikiş esnasında kaymamalarını sağlamış olursunuz.

Gelelim çantamızın kenar kısımlarına .Çantayı isterseniz ön ve arka bölümden oluşturabilirsiniz çanta hacmini arttırmak ve kullanışlı olmasını sağlamak için çantamıza bir boyut daha katmak güzel olacaktır. Yani çantanın taban ve yan bölümlerini genişletmek için istediğiniz kalınlık ölçüsündeki şeritleri, çantanızın tüm çevresini ölçerek elde edeceğiniz uzunlukta kesebilirsiniz. Çantanızda kapama olarak fermuar kullanacaksanız , fermuarın dikileceği bölümü çantanın çevresinden çıkartarak bu ölçüde şerit kullanmalısınız.

g            h

Kullandığınız fermuarın uç kısımlarına da ufak şeritler kesip dikebilirsiniz yukarıda sağda gördüğünüz fotoğrafta kesilmiş ve astar ile elyafa dikilmiş şerit ile birleştirilmiş fermuar kısmını görebilirsiniz.

iEk olarak hazırladığımız bu bölümü çantamızın bir yüzüne dikiyoruz ardından diğer yüzünün kenarlarına dikiyoruz ve tamamlıyoruz.

                 j

Tüm dikim işlemlerinin ardından geri kalan fazlalıkları kesiyor ve temizliyoruz. Eğer astarı daha sonra dikerseniz çantanın içinde hiç bir dikiş görülmeyecek ve daha temiz görünecektir. Bunu kesinlikle tavsiye ederim.

mİşlem tamam:) Biz çizgiden canlanmış çantamız tüm sempatikliği ile hazır! Bu çantalardan, cüzdanlarda çeşitli boylarda çocuklarınıza da hazırlayabilir hatta onlarla kesip dikebilirsiniz. Rengarenk ve şeker gibi bir cüzdanı yanında taşımayı kim istemez!:)

n

Sizin de bu şekilde hazırladığınız paylaşımlarınızı bize anlatın. Ben de yine bu şekilde yapılmış bir çalışmayı daha önümüzdeki günlerde sizinle paylaşacağım.

Çok sevgiler!

Sparkle.

Bir Cevap Yazın

