Nakışlarda Gezen Kedi (Kedi İşlemeli Süs Yastığı)

Merhaba,

Bu gün haftayı sempatik ve eğlenceli bir konu ile bitirelim. Geçen yıl uyguladığım bir proje idi ve sizlerle paylaşmak istiyorum ve bu dikiş ile nakışın karıştığı kendime göre tasarladığım bir aksesuar.

Krem rengi etamin üzerine Elişi Dergisi‘nde gördüğüm bir resimden sadece kedi olan bölümü alarak işledim. Kediler her yer olmalı hayatımızın her anında olmalı kedisiz bir yer düşünemiyorum açıkçası.

Sevgili kedimizin gözlerini ve boynundaki kolyesini boncuk ekleyerek süsledim.

20140713_120640

20140713_124108Bu işlemede çarpı işini kullandım. Gerçekten insanı rahatlatan bir iş meditasyon yapmakla eşdeğer fakat çok sık olarak da yaptığım bir uygulama değil henüz. İşleme bittikten sonra kasnaktan çıkardığım kumaşın kenarlarını kesim ruleti ile düzelttim. (Sağdaki fotografta turuncu renk ile görünen aparat)

20140713_131957İşlenmiş etamin kumaşı istediğim şekilde kestim çünkü bu işlenmiş kısmı , yastık haline getireceğim başka bir kumaşın üzerine aplike yapmak istiyordum.Makine dikişi ile en geniş ve en sık zig-zag dikiş ayarı ile etamin kumaşı yastık kumaşı üzerinde istediğim yere aplike uygulaması ile ekledim. Ayrıca bu uygulamayı iki kere uyguladım ve daha sık görünümlü bir dikiş olmasını sağladım.

Uzun ve ufak bir yastık olarak planladığım ana kumaşın üzerinde aplike işlemi bittikten sonra aplike kısmın nasıl gözüktüğünü görebilirsiniz.

20140713_133737Daha sonra aynı boyutta kesilmiş yastık kumaşını aplike edilmiş ana kumaşın ön tarafında gelecek şekilde yani yüzü yüzünde ve üç tarafından dikerek yastık kılıfını oluşturdum.

Kılıfın uzun kenarlarından bir tanesini açık bırakmalıyız ki buradan yastığı içini dolduracağız. Ben boncuk elyaf kullanarak doldurdum.  Dağılımı güzel ve yumuşaklığı gayet yeterli oldu.

20140713_133813

Yastığın içini doldurduktan sonra açık kalan kısmı gizli dikiş (slip/blind stitch) ile dikiyoruz ve dışarıdan herhangi bir iplik ve dikiş izi belli olmuyor.

20140713_145201Ve işte minik yastığımız hazır. Bu yastığı hazırladıktan bir kaç ay sonra üçüncü kedimiz Batman de aramıza katıldı:) Kendisi benim asistanım olur bazen de  ortalığı karıştıran en büyük yaramaz . Bu yastığı Batman‘ e ithaf ediyorum.

20150411_105214

Bizden size çok sevgiler ve iyi hafta sonları,

Sparkle.

2 thoughts on “Nakışlarda Gezen Kedi (Kedi İşlemeli Süs Yastığı)

Bir Cevap Yazın

