Ponponlu Şile Bezi Elbise (Kalıbının Hazırlanması ve Dikilmesinin Hikayesi)

Merhaba,

Bugün sizlerle paylaşmak istediğim model dün gece kesildi ve dikildi. Bu elbisenin temel beden kalıbı normal beden kalıbından daha farklı , bu model için yeni bir baz kalıp oluşturmak istedim ve bu baz kalıbı belde dikişi olmayan elbiseler, bluzler, yüzme kıyafetleri gibi giyim tipleri için kullanabiliyoruz.

Bu elbisenin benim için ayrı bir manevi değeri de var, çünkü şile bezi ile hazırladım ve sebebini kelimelerle tam da açıklayamamakla beraber, çocukluğumdan kalan bir sempatim ve sevgim var şile bezine. Belki de sevgili annem de sevdiği ve bana diktiği elbiselerde kullandığı için.   

      20150611_000745_resized                         20150611_001051_resized

Elbiseyi tamamladıktan sonra da (henüz etek baskısı ve ütüsü yapılacak olsa da) çocuklar gibi şendim 🙂 Büyük bir keyifle giyeceğim .

Bir önceki Bodrum Elbisesi gibi bu elbise de tam anlamı ile yine yaz tatili , ılık tatlı esen rüzgar, mis gibi deniz kokusu, mavi yeşil beyaz renklerin etkisi altında hazırlandı bundan emin olabilirsiniz.

Çok sade , çok rahat ve üstelik şile bezinden!

                                  20150610_002526_resized             20150610_223009_resized

Kalıp hazırlama aşamasında temel beden kalıbını sadece bel hattına kadar aldım, ardından üzerinde çift pens oluşturarak, bel bölgesini ve kalça hattına kadar olan bölümü yeniden düzenledim. (Sol görünüm) Bu kalıpta yan dikişinizde de ufak çaplı değişiklikler oluyor ancak bu kalıbı vücuda ne kadar sıkı oturtmak istediğinize göre düzenleyebilirsiniz. Ben pensler dikilmediğinde normal beden kalıbına göre biraz bol bir görünümde olmasını istedim.Elbise kalıbımı da bu temel beden üzerinde çalışarak geliştirdim.(Sağ görünüm)

Elbise kalıbı oldukça çok bolluk yaratan payların istenilen görünümü yaratmak için çizilen referans çizgiler arasına serpiştirilmesi ile ortaya çıktı ve ben bolluğun önde göğüs hattından arkada ise sırt hizasından başlamasını istedim. Ayrıca yan bölümlere herhangi bir gode/ ek bolluk vermediğim gibi çizgi hatlarında (kalça eğrisi) bir düzeltme yapmadım. Yan bölümlerde etek bölümünün biraz yuvarlak gözükmesini ve çıkıntılı durmamasını istedim.

Kol modeli olarak ise düşük japone kol oluşturdum.

20150610_222457_20150611134943662_resizedKolay , hızlı ve basit dikilebilir bir modeli var bu elbisenin aynı yaz geldiğinde tüm yüklerimizden uzaklaşıp rahatlamak istediğimiz gibi , bir tatil esintisi var bu sebeple kendisinde :)Ön kalıp bir adet, arka kalıp bir adet olarak ve kumaş kat çizgisi üzerinde kesildi. Herhangi bir fermuar, düğme, kopça vs. ye gerek var mı? Hayır kesinlikle yok! Çünkü dikildiğinde baş bölgesinden kolayca geçebiliyor, yakayı açıklığını da buna göre çizdim.Bir alttaki fotoğrafta ise kumaştan kesilmiş haldeki kalıpların görüntüsünü görebilirsiniz
20150610_223152_20150611104847276_resized

Şile bezi üzerine çoğunlukla çeşitli desenler işlenerek kullanılmakta, aslında hala böyle bir şey ekleyip eklememek konusunda düşünüyorum .

20150610_233451_resizedDüşünmeye devam ederken bu sempatik elbiseyi biraz şirin hale getirmek istedim ve aklıma aylar önce aldığım ponponlu kenar süsler geldi. Krem renginde ponponları kollarda kullanmaya karar verdim. Kalıpta verilen dikiş payının bir kısmını (verdiğiniz dikiş payı ve dikebilme rahatlığınıza bağlı olarak payı siz belirleyebilirsiniz) ütü ile kumaşın arka yüzüne bakacak şekilde önden arkaya doğru kıvırıp presliyoruz. Bu payın daha sonra yarısını tekrar içe kıvırarak, yani etek ucu bastırır gibi, dikilmeyecek kısmı içe saklayarak temiz bir görünümde olmasını sağlıyoruz.  Ponpon kısımları aşağı bakacak şekilde ince şerit hat üzerinden kumaşın yüzüne dikebilirsiniz. Daha sonra dikilen bu kısmı ters yöne yani ponponlar yukarı (soldaki fotoğrafta olduğu gibi kumaşın dışına bakacak şekilde) çevirip üstlerinden tekrar dikerek (Türkçe’de *süs dikiş*, *spor dikişi* , İngilizce’de *edge stitch* yaparak) tamamlıyoruz. Bu noktada tüm bu kıvırma paylarının toplamı kadar bir dikiş payı bırakmanız ve buna göre hesap yapmanız önemli olacak.

20150610_235658_resizedGelelim yaka bölümüne 🙂 Yaka bölümü eğri bir hatta sahip bu sebeple pratik olduğu için yine biye kullandım fakat bu sefer biye pamuklu bir kumaştan çünkü elbisenin daha spor bir görünümde olmasını istiyorum. Sağdaki görünümde olduğu gibi biyeyi önce yüzü yüzünde (kumaşın giydiğimizde görünecek taraflarının birbirine bakacak şekilde yerleştirilmesi demektir) yaka bölümüne omuz dikişinden başlayarak iğneledim, diktim. Ardından biyeyi yakanın içine (kumaşın içte kalacak yüzüne) doğru çevirdim ve yine kumaşın yüzünden /dışardan görünecek tarafından dikerek biye dikimini tamamladım. İçten ve dıştan tertemiz görünümlü bir yaka haline geldi.

Bu noktada önemli bir hatırlatma yapmak istiyorum, özellikle bu tip yakalarda henüz hiçbir işlem yapmadan önce yaka çevresini dikiş payınızın biraz içinde kalacak şekilde makinenizin en büyük numaralı dikişi ile dikebilirsiniz veya elinizle teğel dikişi yapabilirsiniz. Yakanız bu şekilde esnemeyecek ve işlem sonrası farklı yönlere doğru uzamış, yayılmış, çekiştirilmiş bir görünüme sahip olmamış olacak.

Gerçekten çok hafif görünümde bir elbise oldu.  20150611_000821_resized                20150611_000828_resized

Gerçek Şile bezinin gerçekten Şile’ye ait bir kumaş olduğunu, 100% pamuklu kumaştan yapıldığı için çok sağlıklı olduğunu, dokumasında kullanılan ipliklerin un çorbasında kaynatıldığını, ardından pek çok doğal işlemden geçtiğini, karbonatla ve kireç ile beyazlatıldığını, kıvırcık/bürümcük ipliklerden dokunmasından ötürü insan tenine dokunduğunu, huzur verdiğini biliyor muydunuz? Bana görünüşü bile huzur veriyor.

20150611_000756_20150611133430631_resizedBloğumu ziyaret ettiğiniz ve çalışmamı benimle paylaştığınız için teşekkürler.

Düşüncelerinizi ve şile bezi ile hazırlanmış giyim projelerinizi de paylaşmayı bekliyor olacağım.

Sevgilerle.

Sparkle.

4 thoughts on “Ponponlu Şile Bezi Elbise (Kalıbının Hazırlanması ve Dikilmesinin Hikayesi)

    1. Evvet ben de aynen öyle düşündüm dün akşam:)) Belki biye ile belki de ponpon ile düzenleyeceğim ancak ponponlarım yetmeyebilir :))) Çok teşekkürler değerli yorumunuz için sevgili adhandmade 🙂

      Beğen

  1. sanki böyle kırpık kırpık yazma parçaları ya da bir işleme, etekte rastgele belirlenen bir yerde, belki içinde ponponlardan barındıran. ya da yakada aşağıya doğru bakan ponponlar, yine bir şey, minicik hareketlendirecek bir şey. çok mu ukalalık ettim 🙂

    Beğen

    1. Evet çok haklısınız kesinlikle zavallı elbisem hala beni bekliyor:) Sonunda izne çıkmadan önce toptan bir ilgi göstereceğim bekleyen konulara 🙂 Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için , tekrar paylaşalım fikirlerinizi çok mutlu oluyorum , çok sevgilerimle!:)

      Beğen

Bir Cevap Yazın

