Kelebekli Kolsuz Ceket / Bluz / Yelek Kalıbının Hazırlanması ve Dikimi

Günaydın,

Bu sabah sizlerle paylaşacağım projem, ceket kalıbı ve dikimi öncesinde deneme amaçlı çalıştığım ilk modeldi.

Yaka ve genel itibariyle modelini kalıbı hazırladığım sırada çizmiştim. Adında kelebek olmasının sebebi ise yine tamamen hissel ve renksel bir durum:)

20150503_125133_20150503184734093

Öncelikle not etmek isterim ki bu bitmiş bir çalışma değil en azından kol evleri ve etek baskısı yapılmamış durumda ve sanıyorum şimdilik bir süre daha bu şekilde kalacak.

Bu kalıbı yine kendi ölçülerime göre hazırladığım temel beden kalıbımın üzerinden çizerek şekillendirdim. Kumaş hem serin tutabilecek , hem hafif tokluğa sahip ancak dökümlü ve pamuklu karışım içeren bir yapıya sahip. Bu kumaştan harika bir erkek ceketi de hazırlanır hayal edebiliyorum.

Modelimizde şal yaka kullandım yani yakayı eksiz ve bedenden çıkacak şekilde çalıştım.

20150503_003138

Yakayı bahsettiğim gibi beden üzerinden oluşturuyorsunuz. Özellikle bu tip yakalarda aklı karıştıran bir konu olabileceğini düşünerek not düşmek istiyorum; yakanın beden çıktığı bölüme klapa adını veriyoruz. Yaka ayrı çalışıldığı durumlarda , bedene ayrı olarak dikilen ve boyun bölgesini sararak ön omuza uzanan kısım ise iki parçadan oluştuğu için alt ve üst yaka adını alıyor. Eğer eksiz çalışmış iseniz yani şu an benim yaptığım gibi, bu yaka tipi şal yaka adını almakta.

Modelde kapamamız da var yani düğme deliği de açtım.  Kalıpta kullanacağınız düğme çapına göre kapama payını da vermeyi unutmamalısınız.

                    20150503_015208

Kalıp halinde hazırlanmış ön kalıbın görüntüsü ile beraber (üstte) , bu kalıbın kumaştan kesilmiş halini (hemen altta) görebilirsiniz. Ek yok, yan pens kullanıldı ve bel pensleri de dikilecek .

20150503_115912

Tüm parçaların kalıplarını kumaş üzerine yerleştirip kestikten sonra , ön -arka parçalar ile klapaları da kestik hazırladık ve birleştirdik. Astarsız bir kullanımda nasıl görüneceğini yukarıdaki fotoğrafta görebilirsiniz.
20150503_163046Model astarlandıktan sonra manken üzerinde .

Astarı klapalara ve arka yakaya dikiyoruz. Ardından makine veya el dikimi ile etek kısmını bastırabilirsiniz.

Ben astar kumaşı olarak ince dokulu ve desenli bir kumaş tercih ettim böylece şal yaka kıvrıldığında ve dışa döndüğünde biz desenli kısmı görebileceğiz. Oldukça sempatik bir görünüme sahip oldu20150503_163710. Sizlerle ceket ve çeşitli yakalarla çeşnilendirdiğim başka kalıplar /modeller de paylaşıyor olacağım. Ceket dikimi ve kalıbı oldukça zor olarak bilinir ancak kısa bir süre üzerine odaklanmanız harika bir başlangıç için sağlam bir adım olacaktır. Sizin de hazırladığınız ceketler veya farklı yakalarla süslenmiş dikim projelerinizi paylaşmayı bekliyor olacağım.

Desen farkını bu fotoğrafta daha net görebilirsiniz ve yine not olarak beden farklarından dolayı mankenim (kendi adı  Sparkle’dır) beden ölçülerime tam uyum sağlayamasa da görünümü ifade etmek açısından oldukça yardımcı oldu 🙂20150503_163939

Kelebekler yanınızda ve ruhunuzda olsun,

Sevgiler.

Sparkle.

One thought on “Kelebekli Kolsuz Ceket / Bluz / Yelek Kalıbının Hazırlanması ve Dikimi

  1. elinize saglik guzel bir calisma ve tamda aradigim calisma bende 3aylik acemi bir internet terzisiyim sizinki gibi yakali bir yelek yapmak istiyorum fakat henuz bir kalibim yok kendi kiyafetlerimi kalip olarak kullanarak dikiyorum aslinda resimleriniz gayet aciklayici fakat benim kalibinizin kumasa aktarilmis bicilmeden oncekini haline ihtiyacim var

    Beğen

Bir Cevap Yazın

