Straplez Plili Elbise Kalıbının Hazırlanması ve Dikilmesi

20150430_013304_20150430102259524

Merhaba ,

İlk olarak paylaşmak istediğim bu projem, deseni dokusu beni gerçekten kendine hayran bırakan bir kumaşla yaptığım bir çalışma . Haydi ,model analizi ile başlayalım.

Straplez, kup dikişleri (prenses dikişleri) bulunan bir üst beden ve kanun plili etekten oluşan bir etek kalıbı ile çizip hazırladığım ve  sağ bölümde gördüğünüz bir elbise modelimiz. Belde dikişleri mevcut bu sebeple iki parça olarak hazırlayıp birleştirdim.

Aslında bu projede öncelikle plili bir etek çalışması yapmak istiyordum ancak eteği daha sonra hazırladığım straplez kalıbı ile birleştirerek elbise haline getirmeye karar verdim ve ta taa 🙂

 Kalıp hazırlama aşamalarına göz atalım mı ne dersiniz?

collage_20150405024401516_20150405024655054
Foto1. Kanun pli olarak hazırladığım etek kalıbı

İlk olarak üstte yer alan 1 no.lu fotografta görülen plili etek kalıbını hazırladım. Bunun için de kendi ölçülerime göre hazırladığım temel etek kalıbı üzerinde öncelikle A tipi veya evaze etek modelini uyguladım. Ardından pli yerlerini belirledim ve oluşturdum. Bir etek olmaktan çıkan eteğe arkadaşlık eden straplez kalıbını da hazırladıktan sonra ikisini bir araya getirdim.

20150405_015505
Foto2. Kalıptan sonra kumaş üzerinde plileri oluşturulmuş hali ile elbisenin etek bölümünü görüyorsunuz.

 Yine 2. no.lu fotografta artık kalıbın kumaşa uygulanmış halini ve pliler    ile şekillendirilmiş etek modelini görebilirsiniz.

collage_20150430014636958_20150430015052230
Foto 3. Elbisenin straplez bölümü kalıbı ve deneme dikimi Deneme dikimi ile kalıp kontrolünü yapmanız daha sonra oluşabilecek sorunları ve tekrar sök-dik aşamalarını ortadan kaldırır. 

Sağda yer alan 3. fotografta yine kendi ölçülerime uygun olarak çizdiğim ve deneme dikimini gerçekleştirdiğim adımlar yer alıyor. Amerikan bezi veya patiska kullanarak çizdiğiniz kalıpların deneme modelini dikerek, üzerinizde veya müşterinizin üzerinde kontrol ederek, varsa gerekli düzenlemeleri yaparak, esas model kumaşınız ile dikime hazır olacaksınız.

collage_20150502024105375_20150502024331641
Foto4. Straplez bölümün kup dikişlerine balenlerin eklenmesi

Straplez bölümde yer alan prenses dikişleri /kup dikişlerine hafif rijitlik ve şekil vermesi için ince plastik ve dikilebilir balen ekledim. Daha sert bir görünüm ve dayanım istiyorsanız çok farklı çeşitlerde balen bulmanız mümkün. Yukarıda 4.Fotografta balenleri dikiş paylarına nasıl diktiğimi görebilirsiniz.

Elbisenin üst kısmını da tamamladık ancak dışı güzel olan bir elbisenin içi de güzel ve temiz olmalı öyle değil mi?

Foto5. Astarlanmış üst bedenin görüntüsü
Foto5. Astarlanmış üst bedenin görüntüsü

Bu elbise için kararımı şöyle verdim, kullandığım kumaş çok ince değildi yani ışığı fazla geçirmiyordu. Bu sebeple sadece üst bedene astar uygulamaya karar verdim, balen de kullandım ve bu sebeple temiz bir görünümde olmalıydı. 5. Fotografta straplez kalıbı üzerinden hazırladığım astar kalıbının astar kumaşı ile dikilmesi ve sonra ana kumaş ile birleştirilmesi işleminin tamamlandığını görüyoruz.

Foto6. Straplez bölümün önden görünümü. Balenler kup dikişleri ile nasıl bükülmüşler fark ettiniz mi?
Foto6. Straplez bölümün önden görünümü. Balenler kup dikişleri ile nasıl bükülmüşler fark ettiniz mi?

 

20150430_013139_20150430092455644
Foto7. Straplez bölümün tamamlanmış hali

 Straplez bölüm için son                  bölüme geldiğimizde ise ta daa 🙂

Straplez bölüme astarın düz tarafı ana kumaşın düz tarafı ile birbirine bakacak şekilde birleştirildi ve ardından dikiş paylarını astar yönüne yatırarak astar üzerinden diktik. Bu şekilde astarın elbisenin içinden dışarıya doğru kaymasını , gözükmesini önlüyoruz. Bu işlemlerde astarın gözükme ihtimali olan kenarlarını normal kalıbınızdan 3 mm (1/8 inch) daha kısa yapabilirsiniz.

Astarı bu şekilde bel bölgesinde açık bırakıp, bel hattında üst ve alt bedeni birleştirdim. Daha sonra el veya makine dikişi ile (ben temiz görünümünden ötürü ve sevdiğim için el dikişi ile hazırladım) astarı verdiğim dikiş payı ölçüsünde tersine doğru ütü ile presleyip, bel hattında oluşan dikiş payına diktim.  Böylece astar beldeki dikiş payını da kapatmış yani gizlemiş ve temiz bir görünüm sağlamış oldu.

Evet Sevgili Okur,

İlk projemiz ilk paylaşımımız, umarım hoşlanmışsındır. Lütfen görüş ve önerilerinizi ayrıca kendi uygulamalarınızı ve bilgilerinizi de buradan paylaşalım, irtibatta kalalım.

Çok sevgiler.

Sparkle.

 

 

 

2 thoughts on “Straplez Plili Elbise Kalıbının Hazırlanması ve Dikilmesi

Bir Cevap Yazın

